Contact Hypinvest
Veelgestelde vragen
- Je kunt Hypinvest bellen of mailen via 033 450 93 00 en info@hypinvest.nl. Of vul het contactformulier in onderaan deze pagina.
- U geeft uw adreswijziging door aan de Hypinvest Servicedesk: E-mail: info@hypinvest.nl Hypinvest Servicedesk Postbus 2687 3800GE Amersfoort.
- Klachten Hypinvest streeft naar maximale klanttevredenheid. Indien u onverhoopt niet tevreden bent over onze dienstverlening of producten horen wij dit graag! Uw klachten kunt u sturen naar klachten@hypinvest.nl. Klachten kunnen uiterlijk een jaar na het moment van handelen of nalaten van Hypinvest worden ingediend. Voor een zorgvuldige oordeelsvorming vindt behandeling van de klacht door verschillende medewerkers plaats. Elke klacht wordt objectief en onpartijdig behandeld. Kifid Hypinvest is aangesloten bij het Klachteninstituut Financiële Dienstverlening (Kifid). Als u meent dat de afhandeling van uw klacht hiertoe aanleiding geeft, kunt u de klacht tot uiterlijk drie maanden na behandeling door Hypinvest voorleggen aan het Kifid. Voor meer informatie verwijzen we u naar de website van het Kifid, of neem contact op via: Klachteninstituut Financiële Dienstverlening Postbus 93257 2509 AG Den Haag Telefoon: 070 333 8999 Rechter U kunt er ook voor kiezen om uw klacht niet voor te leggen aan het Kifid, maar direct bij de burgelijke rechter.
- Moeite met betalen? Het kan u ook overkomen. Denk hierbij aan: - u wordt (tijdelijk) werkloos en heeft daardoor minder inkomen; - u gaat scheiden en u heeft dubbele woonlasten; - u gaat uw woning verkopen en u houdt een restschuld over. Stuk voor stuk vervelende omstandigheden waardoor u in financiële problemen kan raken en wellicht uw hypotheek niet meer tijdig of volledig kunt betalen. Herkent u deze situaties? Het is dan belangrijk dat u direct actie onderneemt. Wooncollect: open voor uw situatie! U hoeft de problemen niet alleen op te lossen. Er zijn gespecialiseerde bedrijven die u daarbij kunnen helpen. Hypinvest werkt samen met Wooncollect. Geheel kosteloos bespreekt Wooncollect met u uw situatie met als belangrijkste doel: het vinden van een goede oplossing. Tevens kan Wooncollect u uitleggen wat de gevolgen zijn met betrekking tot uw hypotheek en begeleidt u bij (dreigende) betalingsachterstanden. Meneer en mevrouw Thomassen gingen u voor Meneer Thomassen is door een reorganisatie bij zijn werkgever werkeloos geworden. Meneer en mevrouw kunnen daardoor hun hypotheek niet meer volledig betalen. Samen met de heer en mevrouw Thomassen heeft de medewerker van Wooncollect de situatie beoordeeld. Er is een inkomen -en uitgavenoverzicht gemaakt en beoordeeld op welke termijn meneer Thomassen vermoedelijk weer aan de slag kan gaan bij een nieuwe werkgever. Als oplossing heeft Wooncollect voorgesteld om een rentepauze in te voeren. Hierbij betalen meneer en mevrouw Thomassen iedere maand een deel van de hypotheekrente. Zodra meneer weer aan de slag is wordt de achterstand met een betalingsregeling weer ingelopen. Neem contact op met Wooncollect Neem bij (dreigende) betalingsproblemen direct contact op met Wooncollect via 070 - 342 95 59. Bel Wooncollect op werkdagen van 9.00 tot 17.00 uur. U kunt ook e-mailen naar info@wooncollect.nl. Zie voor meer informatie de website www.wooncollect.nl. Grip op geld met Geldfit Het is vervelend als je door omstandigheden je hypotheek en of andere lasten niet meer kan betalen. Hypinvest werkt samen met Geldfit om je inzicht te geven in je financiele situatie. Geldfit geeft gratis advies en handige tips om jou weer financieel gezond te krijgen, zodat je weer je vaste lasten kan betalen. Lees meer op Geldfit.nl. Doe de online test op geldfit.nl en krijg inzicht in jouw financiële situatie.
- Als u wilt inloggen in uw MijnHypotheek online, moet u eerst uw account aanmaken. Hiervoor moeten wij zeker weten dat we te maken hebben met de juiste persoon. Daarom moet u zich een keer (eenmalig) identificeren. We verifiëren uw naam, geslacht, geboortedatum en controleren dit met onze administratie. Nadat wij uw gegevens hebben gecontroleerd, kunt u vervolgens zelf een email adres, wachtwoord en telefoonnummer invullen waarmee u in de toekomst gaat inloggen in MijnHypotheek online. Bent u de gegevens kwijt waarmee u moet inloggen? In dat geval kunt u klikken op ‘wachtwoord vergeten’ of ‘email vergeten’ om via die weg een nieuw wachtwoord of emailadres op te geven. Vervolgens kunt u met uw nieuwe inloggegevens inloggen.
- Met MijnHypotheek online krijgt u online inzicht in uw persoonlijke informatie en communicatie over uw lening en kunt u de jaaropgaven downloaden. Daarnaast kunt u eenvoudig wijzigingen doorgeven, rekeningen laten betalen uit uw bouwdepot of terugbetalingen op uw lening doen.
- Heeft u nog geen account voor MijnHypotheek online? Doorloop dan onderstaande stappen om toegang te krijgen tot uw MijnHypotheek online omgeving. Als u wilt inloggen in uw MijnHypotheek online, moet u eerst uw account aanmaken. Hiervoor moeten wij zeker weten dat we te maken hebben met de juiste persoon. Daarom moet u zich een keer (eenmalig) identificeren. Dat kan op twee manieren: 1) via iDIN of 2) via een toegangscode. We verifiëren uw naam, geslacht, geboortedatum en controleren dit met onze administratie. Nadat wij uw gegevens hebben gecontroleerd, kunt u vervolgens zelf een emailadres, wachtwoord en telefoonnummer invullen waarmee u in de toekomst gaat inloggen in MijnHypotheek online. Mogelijkheid 1: Identificeren met iDIN iDIN is een nieuwe manier van online identificeren met de hulp van uw bank. U vraagt uw bank één keer (eenmalig) uw naam, adres en geboortedatum aan ons te bevestigen. Wij controleren deze gegevens met onze administratie. Zijn de gegevens gelijk, dan kunt u een account aanmaken. Zo weten wij zeker dat we een account aanmaken voor de juiste persoon. iDIN lijkt op het gebruik van iDEAL, maar dan zonder betaling. Wij krijgen geen inzicht in uw financiële gegevens zoals saldo- en betaalgegevens. Voor u als klant zijn er geen kosten verbonden aan het gebruik van iDIN. Doorloop dan de volgende stappen en krijg direct toegang tot MijnHypotheek: 1. Ga naar https://hypinvest.mijnhypotheekonline.nl/. 2. Klik op 'Account maken'. 3. Klik op ‘Account aanmaken met IDIN’. 4. Kies de naam van de bank waar u een rekening hebt en klik op ‘OK’. 5. Vul uw rekeningnummer en pasnummer in en onderteken op de voor uw bank bekende manier 6. Een overzicht wordt getoond van de gegevens die worden verstuurd naar ons. Klik op ‘Verstuur gegevens’. 7. Vul op het aanmeldscherm van MijnHypotheek online uw leningnummer (alleen de eerste 7 cijfers) en uw persoonlijke gegevens in. Met het door u ingevulde email adres, mobiele telefoonnummer en wachtwoord gaat u in de toekomst inloggen in MijnHypotheek online. Klik op 'Controleren'. 8. Uw account wordt aangemaakt. U ontvangt een activatiemail. Klik binnen 15 minuten op de link in deze e-mail om uw aanvraag te bevestigen. 9. U kunt nu inloggen op MijnHypotheek online. Mogelijkheid 2: Identificeren met toegangscode Mocht u geen gebruik van iDIN willen of kunnen maken dan moet u zich identificeren met een toegangscode. De toegangscode kunt u eenvoudig (opnieuw) online opvragen op MijnHypotheek online. Dit kan pas nadat uw lening is gepasseerd bij de notaris. Nadat u enkele persoonlijke gegevens hebt ingevuld, controleren wij deze gegevens. Binnen 5 werkdagen krijgt u een brief met een unieke code thuisgestuurd. Met deze code kunt u ook een account aanmaken. Doorloop dan de volgende stappen en krijg direct toegang tot MijnHypotheek online: 1. Ga naar https://hypinvest.mijnhypotheekonline.nl/. 2. Klik op 'Account maken'. 3. Klik op 'Account aanmaken met toegangscode'. 4. Vul uw leningnummer (alleen de eerste 7 cijfers) en toegangscode in. 5. Vul uw persoonlijke gegevens in. Met het door u ingevulde email adres, mobiele telefoonnummer en wachtwoord gaat u in de toekomst inloggen in MijnHypotheek online. Klik op 'Controleren'. 6. Uw account wordt aangemaakt. U ontvangt een activatiemail. Klik binnen 15 minuten op de link in deze e-mail om uw aanvraag te bevestigen. 7. U kunt nu inloggen op Mijnhypotheek online. Lukt het activeren van uw account niet? Lees hieronder hoe u dit zou kunnen oplossen. Ik heb niet binnen 15 minuten mijn account geactiveerd. Hoe kan ik dit alsnog doen? Als u op de link in de e-mail klikt die wij u gestuurd hebben toen u uw account aanmaakte, krijgt u de melding te zien op MijnHypotheek online dat de activatielink is verlopen. Hier krijgt u ook de mogelijkheid om via de knop 'Nieuwe bevestigingsmail versturen' een nieuwe link op te vragen. Deze sturen wij wederom per e-mail. U heeft dan weer 15 minuten om op deze link te klikken en daarmee uw account te activeren. Wacht u langer dan 15 minuten? Dan vervalt de link en moet u opnieuw een account aanmaken. De toegangscode is wel nog steeds geldig. Wat is mijn leningnummer? U vindt uw leningnummer op de offerte of in de welkomstbrief die u enkele werkdagen na het passeren van uw hypotheek bij de notaris hebt ontvangen. Ik ben mijn wachtwoord vergeten. Hoe stel ik een nieuw wachtwoord in? Op de inlogpagina van MijnHypotheek online staat een link 'Wachtwoord vergeten'. Klik op deze link en volg de instructies op het scherm en in de email. Ik ben mijn e-mailadres vergeten. Wat moet ik doen? Op de inlogpagina van MijnHypotheek online staat een link 'E-mailadres vergeten'. Klik op deze link en volg de instructies. Ik ontvang geen SMS code, omdat mijn mobiele nummer is gewijzigd. Wat kan ik doen? Heeft u een nieuw telefoonnummer en is dit nog niet gewijzigd in MijnHypotheek online? U kunt dan niet meer inloggen omdat wij een SMS sturen naar uw oude telefoonnummer. Wij kunnen uw account voor u verwijderen, zodat u met uw nieuwe telefoonnummer een nieuw account kunt aanmaken. Neem hiervoor contact met ons op met het verzoek het account te verwijderen. U kunt vervolgens uw account opnieuw activeren.
- Uw rente is opgebouwd uit een aantal onderdelen: Basistarief Opslagen in verband met ontwikkelingen op de kapitaalmarkten en kapitaalkosten: deze opslagen dekken de kosten van de risico’s die wij lopen met het verstrekken van hypotheken. Bijvoorbeeld het offerterisico en het risico van vervroegd aflossen Individuele risico-opslagen Doorlopende kosten: hiermee dekken wij een deel van onze bedrijfskosten, zoals kosten voor regelgeving Winst: deze opslag voegen wij toe aan ons vermogen. Daarmee komen wij tegemoet aan de vermogenseisen van De Nederlandsche Bank. Zo ontstaat nieuw vermogen dat ons in staat stelt hypotheken voor toekomstige klanten te financieren. De hoogte van de onderdelen is variabel en beïnvloeden allemaal de hoogte van de rente. Variabele rente Variabele rente kan iedere maand anders worden. Dit betekent dat een wijziging van één van bovenstaande onderdelen direct gevolg heeft voor de variabele rente. Uw maandbedrag kan dalen maar ook sterk stijgen. Kunt u een stijging van uw lasten niet opvangen? Bespreek dit risico met uw financieel adviseur. U heeft een variabele rente en deze wijzigt? Dan informeren wij u. Wij informeren u ook over welk onderdeel de wijziging veroorzaakt.
- In uw Mijnhypotheek online omgeving kunt u zien welke tariefklassen voor uw lening van toepassing zijn. Ook ziet u in uw Mijnhypotheek online wat u kunt doen om in een lagere tariefklasse te komen en te profiteren van een lagere hypotheekrente.
- Nee, bij Hypinvest kunt u geen gebruik maken van rentemiddeling.
- De rente op uw hypotheek wordt bepaald door de hoogte van uw lening ten opzichte van de waarde van uw woning. Deze verhouding noemen wij een tariefklasse. Als de lening door waardestijging van de woning in een andere tariefklasse valt, kunt u ons vragen de tariefklasse te wijzigen. Hiermee profiteert u van een lagere hypotheekrente. Bij een lening met NHG is het niet mogelijk om in een andere tariefklasse te vallen. Voor een lening met NHG bestaat maar één tariefklasse. Bestaat uw lening ook uit een (bank)spaarhypotheek? Wanneer uw lening in een andere tariefklasse valt, passen wij in beginsel de rente aan voor de gehele lening, behalve voor leningdelen waarbij sprake is van een gegarandeerde waarde-opbouw zoals (bank)spaarhypotheken. Voor deze producten is financieel advies benodigd. Een aanpassing van de rente heeft namelijk ook direct gevolgen voor de hoogte van de spaarpremie. Na financieel advies kan een verzoek worden ingediend om ook op dit deel de rente aan te passen.
- Voor een overzicht van de actuele rente voor uw lening verwijzen u wij u door naar uw MijnHypotheek online omgeving. Hier vindt u een overzicht hoe uw termijnbedrag is opgebouwd. Het termijnbedrag is opgedeeld in twee delen, namelijk rente en aflossing.
- Over het aanwezige bedrag in het bouwdepot ontvangt u van ons rente. De hoogte van de rente kunt u terugvinden in de algemene voorwaarden van uw lening. Heeft u meerdere leningdelen? Dan berekenen wij een gemiddelde van de verschillende rentepercentages op basis van uw algemene voorwaarden. Hierbij houden we rekening met de hoogte van de verschillende leningdelen.
Contactgegevens
-
Postbus 2936
-
3000 CX Rotterdam
-
KvK nummer: 27258412
-
AFM nummer: 12000074
Contactformulier
Stuur je gegevens en vraag via het onderstaand formulier naar ons toe en wij nemen zo snel mogelijk contact met je op.